![]() |
صلاة النقطة للشيخ محمد عبد الكريم السمان - Baskı Önizleme +- Tiryaki Board (https://www.tiryakiboard.com) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://www.tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: TARiKATI RAŞiDi (https://www.tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=291) +---- Forum: Raşidi Tarikatında Vird Hizb ve Evradlar (https://www.tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=582) +---- Konu Başlığı: صلاة النقطة للشيخ محمد عبد الكريم السمان (/showthread.php?tid=39590) |
صلاة النقطة للشيخ محمد عبد الكريم السمان - RasitTunca - 08-03-2025 صلاة النقطة للشيخ محمد عبد الكريم السمان
أبو عبد الله قطب الدين الشيخ محمد السمان بن عبد الكريم المدني بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ نُقْطَةِ دائِرَةِ الْوُجُودِ وحَيْطَةِ أَفْلاَكِ مَرَاقِي الشُّهُودِ، أَلِفِ الذّاتِ السّارِي سِرُّهَا فِي كُلِّ ذَرَّةٍ، حاءِ حَيَاةِ الْعَالَمِ الَّذِي مِنْهُ مَبْدَؤُهُ وإلَيْهِ مَقَرُّهُ، مِيمِ مُلْكِكَ الَّذِي لاَ يُضَاهَى، ودَالِ دَيْمُومَتِكَ الَّتِي لاَ تَتَنَاهَى، مَنْ أَظْهَرْتَهُ مِنْ حَضْرَةِ الْحُبِّ فَكَانَ مِنَصَّةً لِتَجَلِّيَاتِ ذاتِكَ، وأَبْرَزْتَهُ بِكَ مِنْ نُورِكَ فَكَانَ مِرْآةً لِجَمَالِكَ الْبَاهِرِ فِي حَضْرَةِ أَسْمَائِكَ وصِفَاتِكَ، شَمْسِ الْكَمَالِ الْمُشْرِقِ نُورُهُ عَلَى جَمِيعِ الْعَوَالِمِ، الَّذِي كَوَّنْتَ مِنْهُ جَمِيعَ الْكَائِنَاتِ فَكُلٌّ مِنْهَا بِهِ قائِمٌ، مَنْ أَجْلَسْتَهُ عَلَى بِسَاطِ قُرْبِكَ وخَصَصَتْهُ بِأَنْ كانَ مِفْتَاحَ خِزَانَةِ حُبِّكَ، الْمَحْبُوبِ الأَعْظَمِ والسِّرِّ الظّاهِرِ الْمُكَتَّمِ، الْوَاسِطَةِ بَيْنَكَ وبَيْنَ عِبَادِكَ، والسُّلَّمِ الَّذِي لاَ يُرْقَى إلاَّ بِهِ فِي مَشَاهَدِ كَمَالَاتِكَ، وعَلَى آلِهِ يَنَابِيعِ الْحَقَائِقِ وأَصْحَابِهِ مَصَابِيحِ الْهُدَى لِكُلِّ الْخَلاَئِقِ، صَلاَةً مِنْكَ عَلَيْهِ، مَقْبُولَةً بِكَ مِنَّا لَدَيْهِ، تَلِيقُ بِذَاتِهِ وتَغْمِسُنَا بِهَا فِي أَنْوَارِ تَجَلِّيَاتِهِ، تُطَهَّرُ بِهَا قُلُوبُنَا وتُقَدَّسُ بِهَا أَسْرَارُنَا وتَرْقَى بِهَا أَرْوَاحُنَا، وتُعَمَّمُ بَرَكَاتُهَا عَلَيْنَا وعَلَى مَشَايِخِنَا ووَالِدِينَا وإخْوَانِنَا والْمُؤْمِنِينَ والْمُؤْمِنَاتِ مَقْرُونَةً بِسَلاَمٍ مِنْكَ إلَى يَوْمِ الدِّينِ، مَضْرُوبَةً بِأَلْفَيْ أَلْفَ صَلاَةٍ وتَسْلِيمٍ عَلَى السَّيِّدِ مُحَمَّدٍ الأَمِينِ، وعَلَى آلِهِ وصَحْبِهِ أَجْمَعِينَ، وأَضْعَافَ أَضْعَافَ ذَلِكَ فِي كُلِّ لَمْحَةٍ ونَفَسٍ عَدَدَ مَا وَسِعَهُ عِلْمُكَ، ولَكَ الْحَمْدُ مِنْكَ لَكَ فِي كُلِّ وَقْتٍ وحِينٍ، والْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين. Salavât-ı Nukta (Nokta Salavâtı) duasının Türkçe okunuşu ve anlamı: Türkçe Okunuşu: Bismillâhirrahmânirrahîm. Allâhümme salli alâ seyyidinâ Muhammedin nuktat-i dâiretil vücûdi ve haytati eflâki merâkıyş şühûdi, elifiz zâtis sârî sırrühâ fî külli zerretin, hâi hayâtil âlemillezî minhü mebdeühû ve ileyhi mekarruhû, mîmi mülkikellezî lâ yüdâhî, ve dâli deymûmetikilletî lâ tetenâhâ, men azhertehû min hazretil hubbî fekâne menassetin li tecelliyâti zâtike, ve ebraztehû bike min nûrike fekâne mir’âten li cemâlikel bâhiri fî hazreti esmâike ve sıfâtike, şemsil kemâlil müşrikı nûruhû alâ cemîil avâlimi, ellezî kevvente minhü cemîal kâinâti feküllün minhâ bihî kâimün, men eclestehû alâ bisâtı kurbike ve hassastehû bi en kâne miftâha hızâneti hubbike, el mahbûbil a’zami ves sirriz zâhiril mükettemi, el vâsıtati beyneke ve beyne ibâdike, ves süllemi ellezî lâ yürkâ illâ bihî fî meşâhide kemâlâtike, ve alâ âlihî yenâbiıl hakâikı ve ashâbihî mesâbîhil hüdâ li külli halâikı, salâten minke aleyhi, makbûleten bike minnâ ledeyhi, telîku bi zâtihi ve tağmisunâ bihâ fî envâri tecelliyâtihî, tüheyyirü bihâ kulûbünâ ve tükaddesü bihâ esrârunâ ve terka bihâ ervâhunâ, ve tüammemü berekâtühâ aleynâ ve alâ meşâyihınâ ve vâlidînâ ve ihvâninâ vel mü’minîne vel mü’minâti makrûneten bi selâmin minke ilâ yevmid dîni, madrûbeten bi elfeyi elfi salâtin ve teslîmin ales seyyidi Muhammedinil emîni, ve alâ âlihî ve sahbihî ecmaîn, ve ed’âfe ed’âfi zâlike fî külli lemhatin ve nefesin adede mâ vesiahu ilmüke, ve lekel hamdü minke leke fî külli vaktin ve hînin, velhamdülillâhi rabbil âlemîn. Türkçe Anlamı: Rahmân ve Rahîm Olan Allah'ın Adıyla. Allah’ım! Varlık dairesinin noktası, şahitlik mertebelerinin feleklerinin çerçevesi olan Efendimiz Muhammed’e salât eyle. O ki, zâtının elifidir; sırrı her zerrenin içinde akar. Âlemin hayatının Hâ’sıdır; başlangıcı O’ndandır ve dönüş yeri O’nadır. Mülkünün Mîm’idir ki hiçbir şey ona denk olamaz. Devamının Dâl’ıdır ki sonu yoktur. Sen O’nu muhabbet huzurundan açığa çıkardın da zâtının tecellileri için bir taht oldu. O’nu kendi nurundan var ettin de isim ve sıfatlarının huzurunda parlayan cemâlinin aynası oldu. Bütün âlemlere nuru doğan kemâl güneşidir. Bütün varlıkları O’ndan yarattın, her şey O’nunla ayaktadır. O’nu yakınlık sofrana oturttun, sevgi hazinenin anahtarı olmakla özel kıldın. En büyük sevilen, açık ama gizli sırrın, kullarınla senin aranda vesile, kemâlâtını müşahede etmek için ancak O’nunla çıkılan merdivendir. Hakikatlerin kaynağı olan âline ve bütün yaratıklara hidayet ışıkları olan ashabına da salât eyle. Bu salât, O’nun zâtına layık, bizden O’na kabul edilmiş olsun. Bizi tecellilerinin nurlarına daldırsın, kalplerimizi temizlesin, sırlarımızı arındırsın, ruhlarımızı yükseltsin. Bereketleri üzerimize, şeyhlerimize, anne-babalarımıza, kardeşlerimize, mümin erkek ve kadınlara yayılsın. Kıyamet gününe kadar selâmınla beraber olsun. Güvenilir Efendimiz Muhammed’e, âline ve tüm ashabına iki bin bin (2.000.000) salât ve selâm olsun. Her an ve nefeste, ilminin kuşattığı sayıda kat kat fazlasıyla… Hamd âlemlerin Rabbi Allah’a mahsustur. Açıklama: Bu salavât, Hz. Muhammed’in (s.a.v) varlığın merkezindeki konumunu, ilâhî isimlerin tecellisindeki rolünü ve ümmet için şefaat vesilesi oluşunu tasavvufî bir derinlikle anlatır. "Nokta" ifadesi, varlığın özü ve ilk tecelli noktası olarak Efendimiz’in (s.a.v) eşsizliğini simgeler. Kaynak: Şeyh Muhammed Abdülkerim es-Semmân (k.s) (ö. 1775) - Medine. Şeyh Muhammed Abdülkerim es-Semmân (veya eş-Şemmân), Nakşibendi tarikatının önemli şeyhlerinden biridir. Özellikle 19. yüzyılda yaşamış ve tasavvufi öğretileriyle tanınmıştır. İşte onun hakkında bazı temel bilgiler: Hayatı ve Menşei Doğum Yeri ve Tarihi: Tam doğum tarihi net olmamakla birlikte, 19. yüzyılda yaşadığı ve Irak bölgesinde etkin olduğu bilinmektedir. Silsilesi: Nakşibendi tarikatının Halidi koluna mensuptur. Şeyh Halid-i Bağdadi’nin (ö. 1827) halifelerinden olan Şeyh Abdullah el-Herâtî’nin talebelerindendir. Tasavvufi Yolu ve Etkisi Nakşibendi Geleneği: Tasavvufta "sülûk" (manevi yolculuk) ve "rabıta" gibi Nakşibendi usullerini öğretmiştir. Halifeleri: Kendisinden sonra tarikatı devam ettiren birçok halife yetiştirmiştir. Özellikle Irak, Suriye ve Anadolu’da etkili olmuştur. Eserleri: Yazılı eserlerinden ziyade, sohbetleri ve tasavvufi öğretileriyle tanınır. Vefatı Kesin vefat tarihi bilinmemekle birlikte, 19. yüzyılın sonlarında vefat ettiği düşünülmektedir. Nakşibendi Geleneğindeki Yeri Şeyh Muhammed Abdülkerim es-Semmân, Nakşibendiyye’nin Halidiyye kolu içinde önemli bir halkayı temsil eder. Özellikle "Sâmânî" veya "Şemmânî" diye anılan kolların kurucusu veya mürşidi olarak kabul edilir. Bugün Irak, Suriye ve Türkiye’de bu silsileye bağlı dergâhlar bulunmaktadır. Daha detaylı bilgi için Arapça kaynaklarda "محمد عبد الكريم السمنان" veya "الطريقة النقشبندية الخالدية" anahtar kelimeleriyle araştırma yapabilirsiniz. |